Ten nowoczesny terminal autobusowy w Walii został otwarty w 2018 roku i jest zlokalizowany w centrum miasta, w pobliżu dworca kolejowego. Jest to główny węzeł komunikacyjny dla miasta Merthyr Tydfil, obsługujący autobusy regionalne, krajowe i międzynarodowe. Budynek ma powierzchnię 5 000 m2 i został zaprojektowany w taki sposób, aby być otwartym i przyjaznym dla użytkownika i środowiska.
Elewacja budynku jest wykonana ze szkła, co zapewnia naturalne oświetlenie wnętrza. Od strony północnej na elewacji zastosowano kamień i blachę RHEINZINK-prePATINA blaugrau z naturalną powierzchnią patyny — materiały znacznie wpływające na obniżenie śladu węglowego budynku. Rozwiązania materiałowe doskonale wpisuje się w otoczenie, pomagają w kontroli temperatury i poprawiają estetykę budynku.
Dach z dużymi okapami wykonano w technologii podwójnego rąbka stojącego. Jego dynamiczny kształt dopełnia ukryta w okapie rynna, pozwalająca zbierać i oszczędzać znaczną ilość wody deszczowej. Linie rąbka wykorzystano także na elewacji terminala autobusowego — już jako rąbka kątowego.
Terminal otrzymał nagrodę „Constructing Excellence in Wales Sustainability Award 2021”, co udowadnia, że jest przyjaznym dla środowiska i podróżnych obiektem, z infrastrukturą wyposażoną w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej, poczekalnie i sklepy.
Klient: Rząd Walii, Wielka Brytania
Architekt: Capita, Carlisle, Wielka Brytania
Wykonawca prac blacharskich z RHEINZINK: Varla Cladding Ltd., York, Wielka Brytania
Dane techniczne:
Dach: 900 m² Podwójny rąbek stojący, blacha tytan-cynk RHEINZINK-prePATINA blaugrau